Вийшов новий наказ МОН
України від 21.08.2013 №1222 "Про затвердження орієнтовних
вимог оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі
загальної середньої освіти".
Вимоги до оцінювання
навчальних досягнень учнів основної школи розроблені відповідно до Державного
стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392 «Про затвердження Державного
стандарту базової та повної загальної середньої освіти» та наказу
МОНмолодьспорту від 13.04. 2011 року № 329 «Про затвердження Критеріїв
оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної
середньої освіти», зареєстрованого у Міністерстві юстиції від 11.05. 2011 року
№ 566/19304.
Вимоги до оцінювання
навчальних досягнень учнів основної школи набувають чинності поетапно:
у 5 класах загальноосвітніх
навчальних закладів – з 2013/14 навчального року;
у 6 класах загальноосвітніх
навчальних закладів – з 2014/15 навчального року;
у 7 класах загальноосвітніх
навчальних закладів – з 2015/16 навчального року;
у 8 класах загальноосвітніх
навчальних закладів – з 2016/17 навчального року;
у 9 класах загальноосвітніх
навчальних закладів – з 2017/18 навчального року.
Оцінювання навчальних
досягнень учнів здійснюється за 12бальною шкалою.
Інформатика
Оцінювання навчальних
досягнень учнів з інформатики здійснюється в трьох аспектах: рівень володіння
теоретичними знаннями, рівень сформованності практичних умінь та навичок,
ступінь самостійності у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній
ситуації, враховуючи:
– рівень засвоєння
та оволодіння предметними знаннями (репродуктивний,
реконструктивний, частково пошуковий і пошуковий);
– рівень сформованості
способів навчальнопізнавальної діяльності (учень копією зразок способу
діяльності, виконує спосіб діяльності за зразком, застосовує аналогії,
підходить творчо до їх розв’язання);
– ступінь самостійності
при виконанні навчальних завдань різного типу (працює під безпосереднім
керівництвом учителя; потребує значної допомоги вчителя; потребує незначної
опосередкованої допомоги; працює самостійно);
– ступінь самостійності
у застосуванні ІКТ в конкретній життєвій або навчальній ситуації, враховуючи
рівень володіння практичними вміннями та навичками під час виконання практичних
робіт на комп’ютері.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)
|
Початковий
|
1
|
Учень (учениця): засвоїв
знання у формі окремих фактів; з допомогою вчителя або з
використанням підручника розпізнає і називає окремі інформаційні об'єкти;
знає та дотримується правил безпечної поведінки під час роботи в
комп’ютерному класі.
|
2
|
Учень (учениця): розпізнає
та виділяє інформаційні об‘єкти, пояснює свій вибір та може фрагментарно
відтворити знання про них; з допомогою вчителя фрагментарно виконує окремі
навчальні завдання та практичні роботи на комп’ютері, допускає помилки.
|
|
3
|
Учень (учениця): з
допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу (менше
половини); відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді;
навчальні завдання виконує фрагментарно за значної допомоги вчителя; потребує
постійної активізації та допомоги; способи навчальнопізнавальної діяльності
(практичні і розумові уміння і навички) застосовує на рівні копіювання зразка
способу діяльності.
|
|
Середній
|
4
|
Учень (учениця): з
допомогою вчителя відтворює значну частину навчального матеріалу (більше
половини); у відповідях може допускати помилки;
за значної допомоги вчителя
виконує навчальні завдання, допускає помилки; має елементарні, нестійкі
навички роботи на комп’ютері; за інструкцією і з допомогою вчителя
фрагментарно виконує практичні роботи, потребує детального кількаразового їх
пояснення, допускає помилки.
|
5
|
Учень (учениця):
самостійно, але не повно, відтворює значну частину навчального матеріалу; ілюструє
розуміння базових понять інформатики прикладами з підручника або пояснення
вчителя, відповідає на окремі запитання; з допомогою вчителя виконує
навчальні завдання з частковим поясненням, допускає помилки; за детальною
інструкцією і з допомогою вчителя виконує практичні роботи, не вміє пояснити
свої дії, допускає помилки.
|
|
6
|
Учень (учениця): самостійно
відтворює значну частину навчального матеріалу, відповідь будує у засвоєній
послідовності, ілюструє її власними прикладами; з частковою допомогою вчителя
виконує навчальні завдання з достатнім поясненням, допускає помилки; має
стійкі навички виконання елементарних дій з опрацювання даних на
комп’ютері; способи навчальнопізнавальної діяльності застосовує за зразком у
подібній ситуації; потребує стимулювання й значної допомоги вчителя, коли
працює самостійно.
|
|
Достатній
|
7
|
Учень (учениця): самостійно
відтворює основний навчальний матеріал з окремими неточностями, застосовуючи
необхідну термінологію, вміє наводити власні приклади на підтвердження певних
тверджень; пояснює та обґрунтовує способи виконання навчальних завдань,
аналізує отриманий результат, робить неповні висновки з допомогою вчителя,
використовує різні джерела відомостей для виконання навчального завдання;
практичні роботи на комп’ютері виконує самостійно за інструкцією; самостійно
виправляє вказані вчителем помилки.
|
8
|
Учень (учениця): відтворює
засвоєний навчальний матеріал в іншій послідовності, не порушуючи логічних
зв'язків, інтерпретує та деталізує питання, ідентифікує терміни та поняття; з
незначною допомогою вчителя визначає спосіб розв’язування навчального
завдання, частково аргументує свої міркування; самостійно знаходить необхідні
відомості, систематизує та узагальнює їх; самостійно виконує навчальне
завдання, знаходить та виправляє допущені помилки. має стійкі практичні
навички виконання основних дій з опрацювання даних на комп'ютері; самостійно
виконує практичні роботи, що відповідають вимогам навчальної програми,
аналізує одержані результати, швидко й оперативно виправляє помилки.
|
|
9
|
Учень (учениця): вільно
відтворює навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання,
використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією;
самостійно формулює мету виконання навчального завдання, добирає форми
представлення результату та необхідні відомості; аргументовано обирає
раціональний спосіб виконання навчального завдання, самостійно виконує
навчальні завдання з несуттєвими помилками, знаходить та виправляє допущені
помилки.
|
|
Високий
|
10
|
Учень (учениця): системно
відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні
відповіді на поставлені запитання;робить логічні висновки, обґрунтовує свою
думку, висуває припущення; виконує різні типи навчальних і життєвих завдань
(як типових, так і нестандартних, творчих) під опосередкованим керівництвом
учителя, розробляє алгоритм виконання запропонованого навчального завдання,
пропонує нові шляхи розв’язування навчальних завдань; знаходить додаткові
джерела відомостей, використовує запропоновані схеми класифікації для
структурування відомостей та даних, порівнює і зіставляє відомості з кількох
джерел, уміє стисло і логічно подавати узагальнену інформацію; самостійно
приймає рішення, прогнозує наслідки власної поведінки за незначної допомоги
дорослих.
|
11
|
Учень (учениця): логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах навчальної програми з
інформатики; обґрунтовано відповідає на запитання; аргументовано використовує
знання у нестандартних ситуаціях;
раціонально використовує
комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з
опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; розуміє
мету власної навчальної діяльності та самостійно визначає завдання для її
досягнення, вміє виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати
гіпотези
|
|
12
|
Учень (учениця): має
системні, міцні знання в обсязі та в межах вимог навчальної програми з
інформатики, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних
ситуаціях; самостійно планує особисту навчальну діяльність та оцінює її
результати, уміє приймати рішення, швидко вибрати потрібний спосіб діяльності
із кількох відомих, застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових
ситуаціях.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий